lørdag den 2. marts 2013

Lidt om det ene og det andet

Så er jeg tilbage, forhåbentligt en smule længere end sidste gang.. Jeg har ikke blogget i et stykke tid nu, hvilket der selvfølgelig har været en grund til, nemlig et par uger uden computer.. Nu ser det ud til, at min kærestes computer endelig er blevet fikset, så vi i stedet for at låne hans mors smukke og alt for lækre macbook i perioder, kan få en computer som fast inventar igen.
Men min manglende tilstedeværelse er skam ikke skyld i, at i er gået glip af det vilde. Mine uger har som altid bestået af skole, træning, huslige pligter, lektier, et par fester og smutbesøg hos de gamle. Vinterferien var ikke specielt interessant, faktisk var der kun én dag, hvor jeg lavede noget der tilnærmelsesvist kunne minde om noget produktivt. Dette kan selvfølgelig skyldes, at min kæreste og jeg var så heldige, at have vinterferie i to forskellige uger, men den primære årsag er nok, at jeg simpelthen er for luddoven, når det kommer til at lave aftaler! Hvis jeg for eksempel er i tvivl om jeg skal tage til en fest, tage i skoven eller kontakte mine venner, ender jeg altid i sofaen med en stor skål et eller andet, en kop te og en dyne.. Og så når der endelig dukker et eller andet spændende op, så takker jeg alt for tit nej til tilbuddet. Det burde ikke være så svært at ændre det, men problemet er, at hvis jeg først har sat mig i hovedet, at jeg skal have mig en afslapningsdag, så har jeg slet ikke lyst til at ændre de planer, hvilket selvfølgelig er til stor irritation for mange af de venner, jeg ikke ser så ofte.. Jeg må vel bare lære, at gribe chancerne noget oftere, hvem ved, måske kunne lige præcis dén oplevelse man takkede nej til, være blevet til en af de mest uforglemmelige..
Nok om det. Lige nu sidder jeg nede i sofaen, og nyder en afsluttet detoxkur, med lige præcis det morgenmad jeg har spist alle kurens dage... En detoxkur er en form for udrensning af kroppen. I den kur jeg valgte at tage, skulle man boykotte sukker, kød, mejeriprodukter, pasta, alkohol, saltholdig mad, junkfood, konservesmad og koffeinholdige drikke.. Altså, leve i fem dage som en sund veganer, hvor det dog er tilladt at indtage æg. Dette kan på ingen måde anbefales, hvis man ikke har sine kokkeevner i orden. Jeg brugte 2 timer i køkkenet mandag aften, på at forberede hummus af de kikærter, jeg om morgenen havde lagt så fint i blød, og med en blender, der troede, at den skulle dø. Resultatet var katastrofalt, det smagte elendigt! Og de linser jeg havde sat i kog, brændte sig fast til bunden af gryden. Mine evner som kok fremstår pænt amatøragtige, hvilket de normalt ikke er, i hvert fald ikke når det gælder simple pasta- og nudelretter...
Til trods for mit mislykkedes forsøg, valgte jeg dog at føre kuren til ende, ved hjælp af frugt, grøntsager, mandler og æg i massevis. Og jeg er stolt af mig selv, især fordi min kæreste ikke kunne klare presset mere efter dag nummer to, så fristelser har der været nok af. Det jeg har haft sværest ved at undvære, har nok været: rugbrød, kylling, fisk, te med et skvæt mælk, ost, karry og tomatsuppe..
Men selvom jeg har afsluttet kuren, er der stadig et par ting jeg vil indføre i min normale kost, især varmt vand med friskpresset citron og frisk frugt til morgenmad.
Hvis i vil læse mere om den kur jeg valgte, så besøg staysharpbestrong for mere information!
Dagen i dag står formodentligt på en god omgang træning, en masse afslapning, anmassende afleveringer, gåture i det alt for lækre forårsvejr og Star Wars film med en ret så dejlig kæreste.
Måske kan der også blive tid til et par ekstra indlæg, hvem ved?

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar