torsdag den 24. januar 2013

Starry nights

Klokken har lige slået midnat, og her sidder jeg i min lille sofa, med benene smækket over min kærestes, uden det mindste spor af træthed (måske en smule, men skole i 8 timer er ikke ligefrem opkvikkende).
Her i lejligheden er væggene stort set bare, det eneste vi har smækket op er et fladskærm, og jeg er rent ud sagt ved at være godt træt af det. For det første synes jeg at det er ret så deprimerende, og for det andet findes der bare så mange fantastisk smukke malerier og billeder, der burde hænge i samtlige hjem.
Mit yndlingsmaleri er helt klart Théophile Steinlen's maleri "La tournée du Chat Noir avec Rodolphe Salis" (eller Chat Noir som jeg plejer at kalde det....), og dette har jeg allerede anskaffet mig.
Mit næste køb skal helt sikkert være Vincent Van Gogh, både "The Starry Night" og "Starry Night Over The Rhone" er jo helt igennem fortryllende! Hvis et af disse billeder hang på min væg, ville jeg kunne sidde og beundre det i flere timer (eller, i hvert fald minutter) ad gangen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar