mandag den 23. december 2013

The big cats with friends.


Inden det årlige indlæg, hvor jeg samler de vigtigste begivenheder, får i lige en oveflod af billeder jeg har taget i diverse dyreparker gennem de sidste par måneder. Jeg var nemlig så heldig at være i Berlin på studietur, hvilket gav mig mulighed for at tjekke deres Zoologiske have ud hele to gange! Ligeså begejstret jeg var over deres sumatratigere, jaguarer og den sorte panter, ligeså chokeret var jeg over forholdene mange af dyrene levede under, heriblandt de store kattedyr. De første fem billeder er fra Zoologischer Garten i det berlinske, og som i kan se, ligner deres bure mest af alt noget fra et gammeldags slagterrum. Desuden kunne mange af dyrene heller ikke selv bestemme, hvornår de måtte være i deres udendørsbure, der sammen med indendørsburene virkede alt for små, og det var også tydeligt at se, at størstedelen af dyrene var konstant stressede. Jeg ved godt, at mange dyr der lever i zoologiske haver er stressede, men dette her var virkelig voldsomt! Udover dyrenes kummerlige forhold var det en meget smuk og hyggelig zoologisk have, som jeg godt kunne finde på at besøge igen (mest af alt for at se, om dyrene stadig er stressede, eller om jeg bare ramte nogle dumme dage)
Derudover har jeg også været et smut forbi ZOOPARK Næstved, der jo er indehavere af Danmarks eneste hvide tiger, den alt for søde Elvis, samt to af de meget sjældne golden tabby tigere, der vidst kun findes otte af på verdensplan! De sidste billeder stammer fra Zoologisk Have i København, hvor jeg faktisk også tilbragte halloween aften i selvskab med min søde familie. (De sidste billeder af isbjørnen Ivan stammer derfra!)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar